Четврти степен

Шумарски техничар

Прикупља податке о својствима шумског подручја, о биљном и животињском свету, а посебно о ретким, законом заштићеним врстама. Прати раст дрвећа, брине о њиховој заштити од болести и штеточина. Одређује и означава делове шуме који су предвиђени за сечу и за пошумљавање. Прерачунава количину дрва која ће се добити сечом, планира градњу шумских путева и прати и надгледа радове у шуми. Може обављати и нека лабораторијска испитивања и административне послове у шумарским газдинствима

Четврти степен

Техничар пејзажнe архитектурe

Избором образовног профила техничар пејзажнe архитектурe опредељујете се за послове који су везани за неговање и унапређење радне и животне средине. Ради се о пословима који су уско везани за шумарство, биологију, екологију, озелењавање насеља и уређење предела Овај образовни профил намењен је креативним ученицима наклоњеним екологији, цвећу, биљкама и уређењу предела Ученици се оспособљавају и за коришћење савремених софтверски алата који ће има бити потребни за успешно бављење пејзажном архитектуром Стручњаци овог профила запошљавају се у расадницима, комунарлним организацијама, пољопривредним, грађевинским и пројектантским предузећима, националним и јавним парковима и ботаничким баштама По успешном завршеном школовањау по тренутно важећем Закону о високом образовању, могуће је студирање на било ком факултету на ком кандидат положи пријемни испит

Четврти степен

Техничар технологије дрвета и обликовања намештаја

У образовном профилу техничар за обликовање намештаја и ентеријера извршен је спој уметности и технике прилагођен модерном схватању и ивођењу наставе и професионалне едукације. Предмети који се изучавају одређени су по угледу на европске наставне планове. Поред предмета везаних за технологију производње намештаја и конструкцију намештаја, посебан нагласак даје на развијање креативних способности ученика. Осим тога, ученици ће у великој мери научити да користе савремене софтверске алате неопходне за успешно обављање послова. Предвиђено је да уечници овог образовног профила могу да нађу себи место и у производњи и у бироима за пројектовање намештаја и ентеријера. Структура предмета омогућава наставак школовања како на техничким тако и на факултетима ликовних уметности.

stolar

Трећи степен

Столар

Израђује и репарира различите предмете од дрвета (прозори, врата, намештај) користећи машине и алате за обраду дрвета (кружне тестере, глодалице, бушилице, струг и сл.). Обрада обухвата сечење, глодање, бушење, токарење, брушење…) Осим тога у свом раду користи лењир, оловку, метар, шублер, разне врсте окова, клешта, турпије, дрво, иверице, фурнир, медијапан, лепкове, лакове, боје Столари углавном раде у фабричким халама, занатским радионицама, на одржавању објеката а могу и да наставе школовање на неким високим школама струковних студија.

трећи степен

Тапетар - декоратер

Тапетар - декоратер је занатлија који се бави облагањем намештаја тканином, кожом или другим материјалима, као и поправком и рестаурацијом старог намештаја. Тапетар комбинује креативност, прецизност и смисао за естетику са вештинама ручног рада и познавањем материјала. Током тродогодишњег средњошколског образовања, ученици се упознају са: врстама материјала (тканине, сунђери, коже, еко-коже),алатима и машинама за тапетарски рад,техникама облагања и шивења,мерењем и кројењем материјала, поправком конструкције и израдом тапацираних елемената.