„Другачији час“

ВРШЊАЧКО УЧЕЊЕ

Милица Симовски А31 у одељењу Гео11

Катарина Витић А31 у одељењу Н21

 
ЧАС МАТЕМАТИКЕ

проф Светлана Драгојловић

Official SAT-Practice Test 2013-14 (Званични амерички тест за универзитете)

 

 
REPETITIO EST MATER STUDIORUM

Да полугодишња провера знања може бити другачија и занимљива, показали су ученици одељења Н31. У договору са професорком Весном Милошевић осмислили су питања за квиз и градиво поновили у такмичарском духу. Било је интересантно и екипама и нама у публици. Наравно, прогласили смо и победнике, али су на крају сви учесници били задовољни јер је уједначена борба донела свима петице.

1.

НОВОГОДИШЊА ЖУРКА

Ученици Гео31 одељења већ годинама жељно ишчекују полугодиште. То је повод да се дружимо, разменимо поклоне и почастимо се. И овог децембра уживали смо у опуштеној атмосфери смеха и дружења. Поклони изненађења били су оригинални и занимљиви. Било је тога дана само нама знаних разредних прича, па и једно духовито помирење овековечено фотографијом. Пробајте и ви, нећете се покајати.

ЧАС СРПСКОГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ

Обрaда Софоклове „ Антигоне „  је за ученике њихово прво упознавање са једним капиталним делом античке књижевности, стога је од непроцењивог читалачког значаја. На првом часу ученици стичу знања о развоју и значају античке драме. Упознали су се и са митом о Едипу који чини основу за разумевање овог дела. Други час био је посвећен провери прочитаног кроз  групни рад. Ученици су били подељени у пет равноправних група и свака група је добила цедуљу са задацима. Након рaда, групе су одабрале презентатора (може и више од једног) који су излагали своје тумачење и доживљај дела. Ево задатака:

1.група:

  • порекло Антигоне као један од узрока њене трагедије
  • сукоб и смрт Етеокла и Полиника
  • Креонт на власти

2.група

  • лик Антигоне (трагична јунакиња,трагична кривица)
  • Креонтов лик
  • сукоб Антигоне и Креонта

3.група:

  • лик Хемона
  • лик Исмене
  • поређење Антигоне и Исмене

4.група:

  • улога хора у трагедији „ Антигона“
  • лик Тиресије
  • Креонтова трагедија и његово кајање

5.група:

  • приказан однос између појединца и власти
  • порука и савременост дела

На крају часа формиране су нове групе ( или ученицима допустити да слободно одаберу групу на основу својих афинитета и задатака) и подељени су им следћи задаци за наредни час:

1.група: Написати литерарни рад на тему „ Упознаћу вас са Антигоном“

2.група: Одабрати део текста из „Антигоне“ и спремити га за извођење на сцени-глума

3.група: Осмислити и реализовати сцену, костиме, шминку за извођење одабраног дела трагедије

4.група: Сниматељи ( фотоапаратом забележити неколико сцена из предстојеће мини-представе )

5.група: Саставити питања за квиз из области којој су били посвећени предходни часови

6.група: Креирати презентацију ( у Power Point-u ) која ће бити приказана на видео биму.

У прилог вам достављам ученичку презентацију као резултат њиховог рада.

Морам напоменути да су након ових часова ученици попунили евалуациони упитник и резултати су следћи: њих 87% је атмосферу и рад у групи оценило оценом 5, а осталих 13% оценом 4, затим организације часова њих  94% је оценило оценом 5, а 6% оценом 4 ( нико од ученика није се изјаснио нижом оценом).  На питање да ли су часови испунили њихова очекивања свих 100% је одговорило потврдно, као и да су на часовима добили много ( 89% ) и довољно ( 11%) нових, корисних информација.

За крај најприкладније ће бити реченице мојих ђака:

Антигона није губитник, она је светао људски лик трагичне судбине, боља страна сваког од нас, кад волимо и кад се боримо…

Ја бих само додала…јер човек који ћути одговоран је за оно што се дешава док други говоре ( Селимовић) Говорити и чинити, бранити оно људско и правично  у себи, између осталог значи БИТИ ЧОВЕК. Бачен у океан постојања. Морати пливати ( Андрић )

А струје су понекад јаке…

ПОГЛЕДАЈТЕ ПРЕЗЕНТАЦИЈУ–>

(Професор: Лидија Крупљанин, одељење: А11)

НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: СОФОКЛЕ „АНТИГОНА“

 
JЕДАН ЧАС СРПСКОГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ

2-дч

Ученици одељења Х31 су показали своју креативност, маштовитост и интересовање за један мало другачији метод обраде неких наставних садржаја. Обрађујући роман Боре Станковића  “Нечиста крв“, одлучили смо да неке делове драматизујемо и наравно модернизујемо. Преносимо вам делић атмосфере са часа путем ових фотографија, као “модерни“ Софкин монолог том приликом.

“Ја сам Софка, кћерка ефенди-Мите. Знам да сам лепотица, видим вам у очима дивљење.Чули сте за мене сигурно и пре него што сте ме срели. О мојој русој коси и белом грлу причају не само момци из Врања, већ и из Пирота, Ниша и Лесковца.

Још док сам била девојчица, слутила сам да  ћу се развити у праву лепотицу какве  Врање никада није видело нити ће видети. И сада, у двадесетшестој години, залуђујем и мучим  мушкарце бујношћу и набрекнутошћу свога тела, једрим плећима и витким стасом. Нецеливано моје лице остало је и нетакнуто временом,  иако сам у годинама када би већ требало да подижем децу и дворим мужа. Многе моје другарице, умазане тестом и вазда уз огњиште, прерано су остареле. За мене као   да је време стало.

Нећу се никада удати! Још се није родио онај ко ми је раван, ко је достојан оволике лепоте и господства ефенди-Митиног. Једнино би неко бољи од мене могао да ми мрси косу  и оволику снагу у рукама да  има. Пошто таквог нема, помирена сам са судбином  да нећу бити ничија, те зато сваког мушкарца у очи гледам и изазивам га нечувеном слободом.

Највише волим зиму. Тада сам сасвим осамљена, осим када  дођу празници, нарочито Божић. Ограђена сам кућом и зидовима, остављена сама себи, слободна да чиним шта ми је воља са својим  мислима и својом набреклом снагом. Ноћу ме стално обузима нека сласт, чежња за неким и нечим од које бих јаукала. Ујутру устајем сва ознојена, причам сама са ссобом, разговарам с цвећем и у цвркуту птица препознајем неиспевани и неисказани уздах и звук неке дивне, али тужне песме.

Ипак, иако сам уверене да се нећу удати, сви моји снови испуњени су брачном срећом, постељом врелом од миловања и новим намештајем  у који  сам  ставила дарове намењене мужу. Моји снови одзвањају од свадбених песма, шушти хладна вода којом квасим руке и мишице. А онда долази он, мој младожења. Уморан од песме, весео и раздраган од вина  и ишчекивања слатког миловања, он улази у нашу брачну собу. Осећам, иако ме није такао, његов облик тела, мекоћу усана од које све боли, а опет, у том ломљењу снаге и упијању једног у друго највећа је наша срећа и сласт.

Пусти снови! Запричах се дуже него  што је требало! Морам да идем, дошао је купац за нашу кућу. Ево, зове ме мој слатки татица да их послужим!“

Желим да истакнем да су ученици веома позитивно оценили овакав начин рада на тексту, а мене подсетили зашто волим овај посао. Професор српског језика и књижевности Лидија Крупљанин.1-дч

 

УГЛЕДАН ЧАС

Дана 30. 05. 2014. године наставница Мирослава Раковић и одељење Граф 25, одржали су угледни час из Историје уметности под називом „Топло-хладно“.

Час је био другачији прво по томе што је реализован изван учионице, у Великој сали Галерије Матице српске, трајао је дуже од редовног школског часа (60 мин), часу су присуствовали ученици Граф35 и Па31 одељења и 9 наставника.

На часу је на несвакидашњи начин поновљено до тада учено градиво његовом практичном применом. Наставница је искористила изложбу у Галерији на тему Пејзаж и на интересантан начин је повезала са својом наставном темом. Такође је током свог излагања направила и веома лепу везу са животом а читава прича је заокружена изложбом ученичких радова у холу школе.

Вежба – угледни час састојао се из три целине:
Припрема – ученици су предходно припремили материјал за овај час: бојили су новинску хартију за колажирање, акрилним бојама осликавали подлогу слике, дајући јој основни тон у зависности од задатка. Такође, сами ученици су са интернета бирали репродукције пејзажа за видео презентацију
Мотивација – обилазак изложбе „Пејзажи из збирке Јосипа Броза“ у Галерији Матице српске, и реализација часа.
Изложба ученичких радова на тему „Пејзаж“ у холу школе

Час је по мишљењу ученика био интересантан, подстакао их је да креативно мисле и стварају. Примена нових метода их је научила да раде у групи и буду део тима и утицала на њихову мотивацију и жељу за већим ангажовањем у савладавању нових садржаја а наставници су га описали као интересантан, пријатан и едукативан и оценили оценом 5.

Мирослава Раковић и Корана Милекић

13